Hosted telefonie, Cloud telefonie, VoIP en Hosted Voice zijn allemaal termen die de trend in de telecommunicatie-industrie bepalen. Het belangrijkste: professionele telefoniefuncties voor een vast bedrag per maand en per werkplek, zonder te investeren in een speciale telefooncentrale.

Wanneer is het voor u interessant?

Cloud telefonie kan interessant zijn wanneer uw bestaande telefoonsysteem moet worden vervangen. Voor een vast bedrag per werkplek maakt u gebruik van een moderne telefooncentrale met de nieuwste en meest geavanceerde functionaliteiten. Bovendien hoeft u zich geen zorgen te maken over de bouw en het onderhoud, aangezien de centrale zich op een beveiligde locatie buiten uw bedrijf bevindt.

Het kan u ook helpen uw telefoonkosten te verlagen. In sommige situaties kunnen besparingen van ongeveer 20% op de gesprekskosten worden bereikt. Zijn er veel onderlinge gesprekken tussen werknemers die thuis of elders werken? Het is helemaal gratis met telefonie in de cloud. En dankzij de integratie van spraak en data is een aparte spraakinfrastructuur vaak niet meer nodig.

Integratie met mobiele telefoons en desktoptoepassingen zoals Outlook, webbrowsers en CRM-pakketten verhoogt de flexibiliteit en toegankelijkheid van medewerkers.

Wat kunt u verwachten?

Hosted Voice is een dienst waarmee u niet hoeft te investeren, maar waarmee u wel een geavanceerde en professionele telefooncentrale kunt hebben. Deze dienst is gebaseerd op een IP-telefooncentrale op het internet, die u "als service" kunt gebruiken. U betaalt een vast bedrag per werknemer per maand, zodat u niet voor verrassingen komt te staan. De investering is beperkt tot de aankoop van de benodigde apparatuur.

Door extra diensten aan te schaffen, kunt u de functionaliteit van uw telefoonsysteem uitbreiden. Een selectie van opties: doorschakelen van oproepen, wachtrijen, wachtrijen, muziek in de wacht, fax, voicemail, mobiliteit, call center functionaliteit en conferentiegesprekken. Thuiswerkers zijn nu bereikbaar via hun vaste bedrijfsnummer.

Vast-mobiel integratie (VaMo)

De vast-mobiele integratie integreert uw mobiele apparaat in het netwerk met uw (gehoste) telefooncentrale. Het mobiele netwerk zorgt er automatisch voor dat elk gesprek via de telefooncentrale wordt verwerkt. Hierdoor wordt uw mobiele apparaat een integraal onderdeel van het telefoonsysteem. U bent zowel vast als mobiel bereikbaar met één enkel telefoonnummer en u heeft de keuze om via een vast nummer te bellen. Collega's zijn altijd op de hoogte van de status van uw telefoon (bezet of beschikbaar).

Telefonie oplossingen

Unimecs Kantoorautomatisering biedt een volledig aanbod aan telefonie-oplossingen: vast en mobiel, on-site, gehost of Cloud. Met onze VaMo-oplossingen (vast-mobiele integratie) worden mobiele telefoons een integraal onderdeel van uw bedrijfstelefonie-omgeving. Daarnaast bieden wij diverse mobiele telefoonapplicaties die nuttige extra functies bieden.

Meer weten?

Bel 010 438 8974 of mail naar algemeen@unimecs.nl. Unimecs richt zich op bedrijven en organisaties in Rotterdam en groot-Rijnmond.